zondag 3 maart 2013

Valentijnsdag en Oma

Door alle zieken lukte het me niet eerder om een blog te schrijven.
Valentijnsdag is eigenlijk heel commercieel geworden, maar toch vind ik het altijd wel leuk om wat te doen voor mijn man, een goede vriendin, de kinderen en mijn moeder. Dit jaar heb ik chocolade gesmolten, in een hartjes vorm gegoten en er noten en cranbery's ingeduwd, een soort chocoladeflik in de favoriete chocolade van degene die het kreeg.



Een paar dagen daarna werd mijn oma 91 jaar. Ze vindt het altijd wel leuk om een kaartje te krijgen, maar bezoek wordt te veel zeker met de achterkleinkinderen erbij. Omdat ik een kaartje een beetje sober vind voor een verjaardag van mijn oma ben ik aan het kokkerellen gegaan. De traktatie moest niet te hard zijn en oma houdt wel van zoetigheid en chocolade, dus de keuze was snel gemaakt: chocoladefudge met cranberry's erin als tegenhanger voor al die zoetigheid.
De fudge moest ook nog mooi ingepakt worden, want het oog wil ook wat. De fudge heb ik, net als de Valentijns cadeautjes, in cellofaan ingepakt, dichtgebonden met een mooi touwtje en een gehaakt hartje eraan. Het recept voor de fudge staat in mijn vorige blog.


Er zijn heel veel haakpatronen voor gehaakte hartjes te vinden, maar deze gebruik ik. Hopelijk is het te lezen, want het was vrij donker toen ik de foto maakte.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten