woensdag 8 oktober 2014

Coole kikkers en meer...

Zondag was het leerkrachtendag. Gelukkig tipte een andere ouder ons , want wij als klassenmoeders hadden het helemaal over het hoofd gezien. Het was een beetje kort dag om een mailtje naar alle ouders te sturen zodat de kinderen uit de klas iets zouden maken, dus we moesten even creatief bezig zijn. Mijn vriendin heeft twee kaarten gekocht 's ochtends vroeg en ieder kind iets op de kaarten laten zetten.
Mijn weekeind was nogal druk, maar wel erg leuk. Zondagavond had ik gelukkig tijd om nog twee potjes op te toveren tot coole kikker potjes.



Op school gebruiken ze het coole kikker project. Zoals zij het mooi omschrijven is het geen anti pestproject, maar een positieve aanpak van ongewenst gedrag door de leerkracht. Een coole kikker is niet het lievelingetje van de leerkracht, maar iemand die op een respectvolle wijze met anderen omgaat. Of zoals mijn dochter het omschrijft, dan help je kinderen die gepest worden, zodat ze niet alleen zijn en spreek je de pesters op hun pestgedrag aan.

Zondag was een modeshow in Hilvarenbeek. Op de 1e zondag van oktober wordt die georganiseerd door de modezaken van het dorp. Homemadefactory deed ook mee met handgebreide en gehaakte producten. Twee van mijn omslagdoeken deden ook mee.

Een luchtige bloemen omslagdoek gemaakt van heel dun garen met zijde en mohair. Het lijkt net of je niets omhebt als je deze draagt.


De south bay omslagdoek van caline van Bergere de France.



Vanochtend moest ik zo lachen. Ik was in de veronderstelling dat de jongste drie zich aan aan het kleden waren, maar boven aangekomen, zag ik dit:



1 opmerking:

  1. Leuke opkikkerpotjes die nog op de valreep klaar waren! Dat project in de klas is goed gezien, al dat gepest moet stoppen! Je sjaals zullen wel succes gehad hebben op de modeshow. En met zo'n drie snuiters in huis zal je vast veel plezier hebben, het spat van de foto af!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen