woensdag 1 oktober 2014

Kinderboekenweek en appeltaart

Vandaag begint de kinderboekenweek. Hier is dat altijd een feest. Boeken vind je in ons huis echt overal. In elke kamer staat wel een boekenkast. Her en der verspreidt liggen nog meer boeken, waar de kinderen op dat moment mee bezig zijn.
Met de kinderboekenweek mogen ze alle vier een boek uitzoeken. Het uitzoeken begint al veel eerder. Al een paar weken zijn ze aan het nadenken waar ze voor gaan kiezen. Het is moeilijk! Zeker als je in de bieb het boek ziet liggen en je toch niet kunt wachten met lezen. Ik ben benieuwd welke boeken het dit jaar weer worden.

Op school is het ook begonnen. Erg leuk (voor de meeste kinderen dan). In plaats van in de klas, moesten alle kinderen buiten wachten tot de bel ging. En... de juffen en meesters liepen verkleed rond. Van de meeste juffen kon je niet zien, wie het was. Wat ik net al zei, het was leuk voor de meeste kinderen. Mijn dochter liep te stralen. Zij vindt het geweldig. Alleen de jongste twee hingen aan mijn broekspijpen. Het afscheid nemen is altijd al moeilijk. En in dit geval helemaal. Toch maar vragen aan de juffen of ze me volgende keer willen inseinen als het anders loopt dan het normale ritme.

Vanmiddag was een voorstelling van Hans Kuyper en de bende van 4 in de Elckerlijc bij ons in het dorp. De voorstelling was voor kinderen vanaf 6 jaar. Mijn dochter was al laaiend enthousiast. De een na jongste wat minder. Maar hij had een geluk, want ouders mochten erbij blijven en mijn jongste toen ook. Het was spannend in het begin. Veel geluid en drukte! Na eventjes wennen, begon het genieten. Zeker toen bij afloop een glas ranja en een zakje chips werd uitgedeeld.

Ze boffen nog meer vandaag, want van mijn tante heb ik een kist met appels gekregen, dus gisteren is er een appeltaart gemaakt en natuurlijk moet die straks nog geproefd worden!


1 opmerking:

  1. Lezen is heel goed, voor iedereen! Ook ik en mijn zus verslinden boeken al sinds we kind waren en nog steeds en wisselen ze ook uit, want we hebben dezelfde keuze van boeken meestal. Je kan er zo heerlijk in wegdromen. Lekkere taart ziet het er weer uit!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen